Menü

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret nedir? Sorusuna kısaca; ‘hizmet ve ürün satışlarının dijital ortam üzerinden gerçekleştirilmesidir.’ Şeklinde yanıt verebiliriz. Farklı ödeme yöntemlerinin kullanılmasına ve 7/24, her yerden alışveriş yapılmasına imkân tanıyan e-ticaret, zaman ve mekân kısıtlamalarını ortadan kaldırır.

Banner

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret nedir? Sorusuna kısaca; ‘hizmet ve ürün satışlarının dijital ortam üzerinden gerçekleştirilmesidir.’ Şeklinde yanıt verebiliriz. Farklı ödeme yöntemlerinin kullanılmasına ve 7/24, her yerden alışveriş yapılmasına imkân tanıyan e-ticaret, zaman ve mekân kısıtlamalarını ortadan kaldırır.

Özellikle küçük işletmeler ve KOBİler(orta ölçekli işletmeler) için çok iyi bir ticaret şekli olan e-ticaret, firmaları daha geniş bir hedef kitleye ve yüksek satış rakamlarına ulaştırır

Ödemelerin hızlı bir biçimde tahsil edilmesine imkân tanır. Fiziki mağğazası olan işletmeler, orada sergilediği tüm ürünleri web sitesinde de aynen sergileyebilir. Hiç kapanmayacak online mağazanız e-ticaret sienizdir.

Ürünlerin, hizmetlerin internet üzerinden alınıp satılmasına e-ticaret denir. Müşteriler alışveriş yaparken; bilgisayar, akıllı telefon, tablet, Amazon Echo cihazları, akıllı saatler ve benzeri dijital yardımcıları kullanır. E-ticarette ödeme, satış, iletişim, reklam ve dağıtım gibi süreçler online kanallar aracılığıyla gerçekleştirilir.

E-Ticaret Çeşitleri

İşletmeler arası e-ticaret B2B olarak bilinirken, işletmeden tüketiciye e-ticaret ise B2C kısaltmasıyla ifade edilir. İşletmelerden tüketiciye e-ticarette perakendeci veya aracı işletmeler söz konusudur. Bunlar doğrudan son müşteriye satış yapar. İşletmeler arası e-ticaret ise, bir işletmenin ötekine satış yapmasıyla gerçekleşir

E-Ticaret Avantajları

Her geçen gün daha da rağbet görmeyi sürdüren e-ticaretin avantajları şöyle sıralanabilir:

  • Daha fazla bölgeden daha çok müşteriye ulaştırır.
  • İşletmeye rakiplerinden farklı olma fırsatı sunar.
  • Fiziksel mağazalar için gereken bakım maliyetlerini azaltır. Müşterilere doğrudan satış yapma imkânı tanır.
  • Herkesin dilediği cihazdan, istediği zamanda alışveriş yapmasını mümkün kılar.
  • Çevrimiçi metrikleri kullanarak müşteri verilerini elde edip değerlendirme olanağı verir.
  • Minimum düzeyde yatırımlarla yeni hizmetleri, işletmeleri, markaları, ürünleri test etmeyi kolaylaştırır.

E-Ticaret ve Alışveriş Deneyimi

E-Ticaret ve Alışveriş Deneyimiİşletmeler, müşterilerin taleplerine ayak uydurabilmek için çok kanallı alışveriş deneyimi sunmayı hedefler. Bu aşamada gerçekleştirilen bazı faaliyetler şöyledir:

  • Kişisel danışmanlar, çeşitli teklifler ve etkileşimli kiosklar aracılığıyla ürünleri mağaza içerisinde deneme
  • Kişiselleştirilmiş öneriler alma, özel kuponlardan ve tekliflerden yararlanma
  • Fiziksel mağazada müşterinin istediği ürün yoksa (model, renk, stil vb. kriterleri uyuşmuyorsa) fiziksel mağazaya online ürün siparişi verme

Kaliteli E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı?

Her e-ticaret sitesinde olması gerekenler sektöre, konsepte, ürün ve hizmet yelpazesine, hitap edilen hedef kitleye göre değişir. Fakat genel olarak, tüm e-ticaret siteleri şu kriterleri taşımalıdır:

  • Kullanıcı dostu bir arayüz
  • Site yabancı kullanıcılara da hitap ediyorsa farklı dil seçenekleri
  • Esnek, gerektiğinde özelleştirilebilir, dinamik bir altyapı
  • SEO uyumluluğu, mobil uyumluluk
  • Kurumsal, göz alıcı, dikkat dağıtmayan, düzenli bir tasarım
  • Kolay entegrasyon seçenekleri
  • Yüksek hız
  • Çeşitli ödeme alternatifleri
  • 3D Secure altyapısında, güçlü şifreleme yöntemleriyle güvenli ödeme imkânı
  • Üyelik ve sipariş takip sistemleri
  • Geçerli, güncel bir SSL sertifikası
  • Hedef kitlenin beklentilerine yönelik özgün ve doyurucu içerikler
  • Ürünleri detaylı olarak tanıtan resimler, açıklamalar, videolar
  • Sosyal medya butonları
  • Canlı destek
  • İletişim formu
  • Kurumsal sayfalar (Gizlilik sözleşmesi, ön bilgilendirme formu, mesafeli satış sözleşmesi, üyelik sözleşmesi vb.)

Hepsi ve daha fazlasına sahip mükemmel bir e-ticaret sitesi ile sektörünüzde fark meydana getirmek için tercihinizi bizden yana kullanabilirsiniz.

E-ticaret nedir? Nasıl yapılır? Satış artırma yöntemleri nelerdir? Bu ve benzeri tüm sorularınıza kapsamlı cevaplar almak için danışmanlarımızla iletişime geçebilirsiniz.

Mevcut bir e-ticaret siteniz varsa, arama motoru optimizasyonu alanında profesyonel SEO hizmetimizden yararlanabilir, henüz bir siteye sahip değilseniz en iyisi için bize başvurabilirsiniz.

Projeleriniz İçin Bizim ile İletişime GeçinBoş Resim0554 556 45 17Boş Resim[email protected]Boş Resimİstanbul / Bahçeşehir
Whatsapp Destek Hattı Çevrim İçiX

Merhaba, nasıl yardımcı olabilirim?